Felejtsd el a reggeli dugót és a drága tankolást: az elektromos robogózás ma már nem kompromisszum, hanem a legokosabb városi döntés. Megnéztük, mit tud a világpiacot letaroló Yadea, és miért cserélik le rá egyre többen a kocsikulcsot.
Aki ült már elektromos robogón a reggeli csúcsban, az ismeri az érzést: a kocsisor áll, te pedig hangtalanul elsuhansz mellettük. Nincs kuplungolás, nincs motorbőgés, és ami a legjobb: nincs benzinszag a ruhádban, mire beérsz a munkahelyedre. Nem véletlen, hogy az utóbbi időben hirtelen megszaporodtak a Yadea logós gépek a városban. De mit tud ez a márka, amitől ennyire felkapták?
Nem most kezdték az ipart
Sokan azt hiszik, az elektromos robogózás valami új hóbort, és a gyártók csak most tanulják a leckét. A Yadeánál ez pont fordítva van. Ők nem ültek fel a hype-ra, hiszen már 2001-ben ezzel foglalkoztak, amikor mások még bőven a benzines motorokat bütykölték.
Ez a húsz év előny nem a marketingszövegben látszik, hanem a technológián. Nem rángat a gázkar, nem zörög a burkolat, és az elektronika sem hagy cserben az első őszi esőnél. Nem véletlenül lettek a világ egyik legnagyobb gyártója – évente milliókat adnak el, ami azért elég komoly visszajelzés a minőségről.
Tipp: Olvasd el a Digibike oldalán, hogy miért érdemes Yadea elektromos robogót választani a városi közlekedéshez!
Városi és kényelmes
A Yadea robogókat nem a versenypályára tervezték, hanem a valódi, kátyús, macskaköves városi utakra. A futóművük meglepően jól vasalja ki az úthibákat, nem rázza szét az embert. Ami pedig a legjobban szerethető bennük: a praktikum.
Sok modellből kivehető az akkumulátor, így nem kell a hosszabbítót lelógatni a harmadikról. Egyszerűen felviszed az akksit az irodába vagy a lakásba, és feltöltöd, mint egy telefont. Egy töltéssel – típustól függően – simán elmész 60-80 kilométert. Ez papíron talán nem tűnik soknak, de gondold végig: egy átlagos városi napon ritkán megyünk többet 15-20 kilométernél. Vagyis elég háromnaponta töltőre dugni.
Dizájn, elérhető áron
Valljuk be, a korai elektromos robogók rondák voltak. Úgy néztek ki, mint egy turmixgép és egy kerékpár szerelemgyerekei. A Yadea viszont rájött, hogy hiába jó a technika, ha ciki ráülni. Ezért fogtak össze például a Porsche Design stúdióval. Az eredmény? Letisztult formák, modern LED-lámpák és olyan megjelenés, amit tényleg megnéznek a piros lámpánál. Nem hivalkodó, egyszerűen csak jól néz ki.
A fenntartása? Nevetségesen olcsó
Aki benzines robogóról vált, annak az első hónap sokkoló lesz – jó értelemben. Nincs olajcsere, nincs légszűrő, nem kell gyertyát cserélni, és nem romlik el a karburátor, mert nincs. A „tankolás” költsége pedig vicc kategória: otthoni árammal számolva 100 kilométert megteszel nagyjából két gombóc fagyi árából. Persze, az akkumulátorra vigyázni kell (nem érdemes teljesen lemerítve hagyni télen), de a mai lítiumos telepek már bírják a strapát, és évekig kiszolgálnak.
Kinek való igazán?
Ha te vagy az, aki hétvégén túrázni akar a hegyekben motorral, akkor ne ezt vedd. De ha arra keresel megoldást, hogy bejuss a munkahelyedre, elszaladj a boltba, vagy elintézd a városi ügyeket anélkül, hogy parkolóhelyet vadásznál vagy a dugóban idegeskednél, akkor a Yadea telitalálat. Egyszerű, megbízható eszköz, ami visszaadja a közlekedés szabadságát. Csak egy gombnyomás, és mész. Csendben, tisztán, és valószínűleg egy elégedett mosollyal az arcodon.
